Sicillië dag 4!

21 augustus 2019 - Sicilië, Italië

Hoi hoi,

Vanochtend werd ik zowat voor mijn wekker wakker. Plus niemand belde aan, want slimme Cheryl had natuurlijk haar deurhanger opgehangen met "NIET STOREN".

Ik had even snel een jurkje aan gedaan, want ik was van plan vroeg te gaan ontbijten. Mijn excursie stond vandaag immers op het programma! In mijn haast stond ik bij de liftdeur met alleen mijn telefoon in mijn handen. Ik dacht wat voel ik me zo leeg met alleen een telefoon in mijn handen. En ja hoor, je raadt het al, ik was mijn sleutel binnen vergeten 🤦🏼‍♀️😅 Ik ben eerst gaan ontbijten en daarna naar de receptie gelopen.

De meneer die daar achter zat gaf mjj random een sleutel waarbij mijn deur open zou moeten gaan. Er stond overigens een ander hotel naam op. Desalniettemin ging mijn deur hiermee niet open. Sta ik daar met mijn peen en uien muil voor een gesloten deur. Ik dacht uitgerekend nu ik haast heb en om 08:40 wordt opgehaald, gebeurt mij dit. Ik ben weer naar beneden gegaan om dit aan te geven. Mrt de volgende sleutel ging de deur gelukkig wel open.

Ik wist niet precies wat mij te wachten stond voor de excursie, dus ik had mijn bikini voor de zekerheid onder mijn kleren aangedaan. Ook werd er gezegd dat het erg koud zou zijn bij de Etna. Ik had daarom lange/driekwart broek aangedaan. Kom ik eenmaal buiten, hebben die meiden allemaal een korte broek aan 😅 Ik dacht geeft niet, doe stoer, jullie hebben het dalijk koud 😈

We werden met de bus opgehaald en we waren op weg naar onze eerste stop. Onze eerst stop was de Alcantara kloof. Dit is een oude canyon die diep in de vulkanische rotsen is uitgehouwen. Er waren lavamuren van wel 50 meter hoog. Het water was erg helder, maar steenkoud! Verder de rots in bevond zich nog een waterval. Het was een adembenemend gezicht en heel gaag om er doorheem te lopen.

Daarna ging de excursie verder naar de volgende stop; de Etna. Op 2000 meter hoogte stopte de bus. Hier gingen we eerst lunchen en daarna werd de groep gesplitst. Je kon met de kabelbaan omhoog naar 3000 meter. Ik heb er bewust niet voor gekozen, omdat ik licht astma heb. Dan raden ze sterk af om daar naar boven te gaan. Ik ben daar gaan wandelen. Ik heb hier de Etna krater Silviteri bezocht. Ook dit was erg mooi om te zien van zo dichtbij. Normaal gesproken zie je dit op de televisie, maar nu van zo dichtbij. Btw, mijn lange/driekwart broek had ik dus helemaal niet nodig en ook mij jasje niet. Waar ik bleef was het nog ruim 20 graden. But still, die meiden hadden het koud 😌

Om half 4 ging onze excursie door naar de volgende stop tevens onze laatste stop. Een boerderij gingen wij bezoeken die van alles zelf maakt. Van wijn tot aan noten tot aan honing. We mochten ook van alles proberen. Limoncello had ik geprobeerd en nam het in als een shotje. De gids van de boerderij moest lachen en gaf aan dat het geen shotje is. Limoncello wordt vaak geschonken na een maaltijd om zo de vertering van het voedsel beter te laten gebeuren. Weet ik veel, ik denk, hoppa shotje! Weer wat geleerd😁

Naast de Limoncello stond de Etna fire. Ik lieg niet, hier zit maar liefst 70% alcohol in 😱 Sommigen namen een nipje en dat was al te heftig. Je staat letterlijk on fire met dit drankje!

Daarna zijn we doorgereden en was ik rond 18:00 weer terug in het hotel. Een lang dagje al zeg ik het zelf. Ben gaan douchen, omkleden en wat te vreten gaan zoeken. Ik heb bij dezelfde restaurant gegeten als eergisteren. Uiteraard wel een ander gerecht, maar wel dezelfde toetje; tiramisu!

Ik ga nu lekker naar mijn kamer om nog wat te Netflixen en lekker uit te rusten.

Sammy van Tui heeft overigens laten weten dat het hotel niks meer heeft kunnen doen voor mij. Morgen om 17:00 heb ik met haar afgesproken, zij gaf aan een alternatief te hebben in de vorm van een compensatie. Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Cheryl

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Simone:
    21 augustus 2019
    Een compensatie voor je volgende reis 😊
  2. Willie:
    21 augustus 2019
    Leuk cheryl om je zo te volgen , echt leuke foto's ook , heel mooi.
  3. Tonny:
    21 augustus 2019
    De volgende reis gratis :-)
  4. Sebastiaan:
    21 augustus 2019
    Weer volop beleefd en gezien! Heerlijk genoten en zeker niet verveeld hihi. Nou ben benieuwd waar Sammy morgen mee komt 😉
  5. Paula:
    22 augustus 2019
    Weer genoten van verhaal Cheryl! Lijkt mij ook heel indrukwekkend om de Etna en de kloof te zien! Succes met je gesprek!