Sicillië dag 5!

22 augustus 2019 - Sicilië, Italië

Hoi hoi,

Vandaag geen wekker hoeven zetten. Vandaag de deurhanger netjes opgehangen. No stress. Vandaag wordt Cheryl gewoon uit zichzelf om 07:45 wakker. Achja, ik was ook wel vroeg gaan slapen gisteren na zo'n lange dag. Overigens is dit mijn laatste volle dag hier, dus kon ik er optimaal van genieten.

Laatste dag zul je denken?? Ja, voor de eerste keer alleen op reis vond ik van te voren 6 dagen wel genoeg. Achteraf gezien had ik wel langer kunnen en willen blijven 😁

Ik ben, nadat ik wakker was, mezelf gaan omkleden en ik ben gaan ontbijten. Ik was vrij snel terug en ook vrij snel klaar om naar het zwembad te gaan. En ja, daar stond de schoonmaak lady weer voor mijn deur. Ze keek me verbaasd aan, zo van huh jij al wakker 😂 Ze vroeg voor de zekerheid ook nog eens netjes of mijn kamer schoon gemaakt kon worden. Vriendelijk, zoals ik ben, zei ik "Ja, graag!!"

Tussendoor nog even wat drinken gehaald. Die mensen die daar werken kennen mij nu inmiddels ook al, zo vaak kwam ik daar. Daarna door naar het zwembad om de laatste dag door te brengen.

Yes, dacht ik, weer het zwembad voor mij zelf alleen. Helaas hadden meerdere het zwembad gevonden en het werd steeds drukker. Er kwam een man met zijn dochter aan, maar er waren helaas geen bedden. Zo te horen waren het Nederlanders en begon de desbetreffende man het gesprek met mij. Een tijdje gepraat en ik ging weer verder met het lezen van mijn boek. De desbetreffende meneer vond het kennelijk zo gezellig dat hij bleef praten 😅 Uitgerekend ging het stel dat naast mij lag weg. En je raadt het al, juist ja, de desbetreffende meneer kwam naast mij liggen met zijn dochter. Op een gegeven moment kwam de vraag van de desbetreffende meneer aan mij, "Wie of wat mis je het meest uit Nederland?" Zonder er verder er bij na te denken gaf ik aan dat ik de Hollandse prakkies van mijn ouders mis en mijn hondjes. Toen vroeg hij; "Oh, dus je hebt geen vriend?" Ik dacht joeee, hold up, nu snap ik jouw bedoeling. En ik zei "Ja, ik was nog niet klaar, mijn vriend mis ik het meest!!" Op mijn sarcastische manier, zoals iedereen dat van mij kent 😈 Ik dacht bij mezelf, lieve desbetreffende meneer, je hebt een kind bij je van 11 à 12 jaar. Je haren beginnen van ginger naar grijs te gaan en je stelt mij deze vraag. Bij deze had ik even snel een "vriend" verzonnen. Ironisch genoeg lees ik nu mijn boek "Eerlijk duurt het langst" en in dit boek doet de hoofdrolspeelster ook een vriend verzinnen (heel leuk boek btw). Ik had in dit geval dus genoeg tips uit het boek om te gebruiken 😌😆 Overigens moest ik ook gelijk denken dat mijn moeder die had gezegd dat ik in het vliegtuig mijn ware zou tegen komen. Dat was in dit geval natuurlijk die oude, dikke, chagrijnige Italiaan (poging twee kan nog op de terugweg 😆) De desbetreffende meneer gaf aan zijn dochter aan dat zij over een uurtje naar het strand zouden gaan (dit was om 12:00). Om 14:00 lagen ze er nog, dus besloot ik de benen te nemen. Ajuuuu!

Eenmaal terug in mijn kamer ging ik nog even op balkon in de zon mijn boek verder lezen. Ik begon alvast een beetje mijn koffer in te pakken en daarna ging ik douchen.

Om 17:00 zat ik in de lobby te wachten op Sammy van Tui. Ze bood haar excuses aan dat het hotel niets meer voor mij heeft kunnen doen. Als compensatie voor mijn verkeerde kamer kreeg ik 10% van mijn reissom terug. Ze heeft het wat afgerond en ik kreeg €70,- terug. Ik dacht, alles is mooi meegenomen. Uiteindelijk heb ik verder niets gemerkt van de kamer, maar het was een principe kwestie voor mij. Ook weer opgelost!

Nu zit ik in de lobby, om 19:30 even Feyenoord op mijn tablet kijken. Daarna gauw naar mijn kamer en proberen te slapen, want om 05:10 word ik alweer opgehaald 😱

Morgen zal mijn laatste verhaal zijn van deze vakantie. Aaaaaawh, ja ik weet het, maar niet getreurd. In oktober ga ik alweer naar mijn volgende bestemming! Ik ga dan met mijn moeder en zusje naar Barcelona!

Groetjes,

Cheryl

1. Tonny:
    22 augustus 2019
    Moet jouw weer gebeuren..zo'n vieze 'oude' man.
    Jammer van het korte tripje maar je hebt in ieder geval genoten en weet nu dat je best alleen op reis kan. Wacht nu vol ongeduld op je reisverslag in oktober. Van deze heb ik in ieder geval genoten