Barcelona dag 1

9 oktober 2019 - Barcelona, Spanje

Hoooooooooooi,

Jaja, daar zijn we weer. Op naar mijn volgend avontuur, op naar mijn volgend reisje! Dit keer ga ik samen met mijn moeder en zusje 5 dagen naar Barcelona. Lekker shoppen en genieten van het laatste lekkere weer.

Om 04:15 ging de wekker en deed ik mijn laatste spullen in de koffer. Nog even gedag gezegd tegen mijn hondje en konijn en we konden gaan! We hoefden niet ver te reizen, want we vliegen vanuit Rotterdam. Ideaal!

Ik had al online imgecheckt, dus we hoefden alleen onze koffers af te geven. Op naar de douane controle! Uiteraard ging het apparaat weer bij mij af. Er werd gevraagd of ik nog wat in mijn zak had zitten. Ja meneer, dacht ik, een paar inlegkruisjes haha. Ik had mijn armband nog om, dus die moest af.

Na 1 uur en 50 minuten kwamen wij aan op het vliegveld in Barcelona. Daar wist ik nog van vorig jaar waar ik heen moest voor ons transfer. Deze had ik geregeld via HolidayTaxis. Echter deze stond niet waar die vorig jaar stond. Na twee keer heen en weer gelopen te hebben vonden Fabiënne en ik gelukkig deze desk. De vrouw verwees ons vrij direct naar de man die naast haar zat. Daar begon het gezeik, meneer gaf namelijk aan dat de reservering niet te vinden was in het systeem. Ik dacht wat niet in het systeem, de papieren liggen toch voor je. Mijn geduld raakte wat op en ik uitte dit uiteraard. Mijn moeder stond nog steeds ergens te wachten met de koffers. Fabiënne was intussen naar mensen gelopen die daar stonden te wachten en die gaven aan dat ze op de bus stonden te wachten naar Salou. Joeeeee, dat gaat dus niet goed. Meneer ging het toch even vragen aan de wat onvriendelijke en chagrijnige vrouw. Opeens zegt de vrouw toch dat we bij haar moesten zijn en dat ons hotel naam ook in Salou zit. Voordat ik wilde uitbarsten, bood ze meerdere malen haar excuses aan en liet ik het maar. Een half uur tijd verspild helaas.

Eenmaal de bus gevonden ging we gelijk weg. De man wist wel van aanpakken en had goede driving skills. Gas op die lolly! We waren binnen een half uur op de plek waar we ook weer worden opgehaald. Paar minuten lopen en we kwamen aan in ons hotel. Vanaf 14:00 konden we pas ons kamer in. Koffers gedropt en de stad in!

Op mijn lijstje stond natuurlijk de disney store, dus daar gingen we als eerst heen. Het viel wat tegen, omdat de bovenverdieping dicht was vanwege de veiligheid. We zagen de lamp wel op half 7 hangen, maar wij zagen alleen maar sweaters en pyjama's die we wilden zien. Helaas, we gaan gelukkig ook nog naar een andere disney store.

Daarna zijn we wat wezen eten in een huiselijke en gezellige restaurantje. Voor maar €12,80 hebben wij daar gegeten. Alledrie wat te drinken en een lekkere broodje.

Met wat meer energie gingen we weer verder shoppen. Ik had inmiddels een jas gekocht, een pyjama en happy socks. Mijn moeder wat cadeautjes en Fabiënne een trui, onderbroeken en sokken.

Het was al 14:00 geweest dus we gingen naar het hotel. Ons kamer is erg ruim en gelegen aan een gezellige, maar drukke straat. Op maar 5 min van de Ramblas. De Alblas, zoals mijn moeder het noemt hihi . Hier hebben wij even een powernap gedaan en rond 16:30 gingen we weer weg.

Aan het eind van de straat zit de Mac Donald, wat Cheryl overigens erg vervelend vindt. Daar hebben wij ook avond gegeten, want we waren erg hongerig. Na het eten zijn we weer verder gaan shoppen en hebben we meer gekocht.

Rond 20:00 waren we weer terug in het hotel. Het hotel wat we in eerste instantie niet konden vinden, omdat we er voorbij liepen. Hier heb ik de wedstrijd van de oranje vrouwen gekeken, een goeie uitslag! Nadat we alledrie gedoucht waren, duurde het daarom ook niet lang voor we al sliepen. Vandaar mijn verslag wat later is, we waren kapot!

Vandaag op naar dag 2! Wordt vervolgd.....

1. Willie:
    Geweldig weer 👍lekker genieten 😘
  2. Sebastiaan:
    9 oktober 2019
    O weer heerlijk meegenieten van jullie trip!
    Have fun!!!! In Salou!!! Onee barca 😂😂😘
  3. Vera:
    9 oktober 2019
    Leuk om weer mee te genieten van jullie reis..veel plezier 👍😎
  4. Anneke:
    Leuk om te lezen !! Veel plezier xxx