Barcelona dag 4

11 oktober 2019 - Barcelona, Spanje

Hoi hoi,

Vandaag ons laatste dagje hier, morgenochtend vertrekken we helaas alweer terug naar Nederland.

Vandaag bleven we lekker in de omgeving en gingen we verdwalen door de straatjes. Eerst gingen wij naar All You Knit Is Love, dit was een wolzaakje. Op internet stonden er allemaal leuke recensies, aangezien mijn moeder van breien en haken houdt. Eenmaal daar aangekomen kon ze echter niks vinden.

We gingen daarna richting de haven lopen om daar naar MareMagnum te gaan. Dit was een kleine winkelcentrum, waarin we hebben rondgelopen. Daarna liepen we door naar La Rambla. In deze straat hebben we rondgelopen.

In een zijstraatje hebben we een broodje gegeten. Daarvoor zaten we eerst bij een restaurant bij ons in de straat. We zaten al, maar we werden niet geholpen. Na een paar keer vragen kwam ze uiteindelijk chagrijnig aanlopen. Ik vroeg of ik in plaats van de aardappeltjes, dunne frietjes mocht. Ze werd boos en zei dat ze dat niet hadden. Ik met mijn eigenwijze gedrag laat een foto in het menu zien met daarop franse frietjes. Ze werd geïrriteerd en zei dat ze dat vandaag niet hadden en dat ze geen Mac Donald waren. Nou nou, hé dat is een belediging! Ik keek Fabiënne en mijn moeder aan en die leken ook weg te willen. We stonden op om te vertrekken waarop mijn moeder nog sorry zegt. Durft deze mevrouwtje nog te zeggen sorry for you. Waarna wij nog wat vriendelijke woorden terug zeiden. Daarna zijn we eigenlijk wat gaan rondlopen, totdat we even wilden rusten. We zijn terug naar het hotel gegaan en daar even relaxed aan gedaan.

Om een uurtje of vijf zijn we weer vertrokken om ergens te gaan eten. We zijn uiteindelijk bij twee restaurants gaan zitten om vervolgens weer weg te gaan. Het zag er niet echt lekker uit en we werden ook niet echt snel genoeg geholpen. We zijn naar de straat van La Rambla gelopen. Hier hebben wij buiten in het midden gegeten. Heerlijke tapas! Mosselen, friet, Iberiko ham, kippenvleugels met bbqsaus, nacho's en bruschetta. We kregen een mega grote glas, deze heb ik samen met mijn moeder gedeeld. Op de terugweg naar het hotel als ritueel nog even een Starbucks meepikken!

Over het algemeen zijn er vele vriendelijke mensen hier in Barcelona, maar we hebben deze vakantie een hoop achter het behang kunnen plakken. Of wij trekken het aan, dat kan ook 😆

Al met al heb ik het enorm naar mijn zin gehad en veel kunnen shoppen. Morgenochtend vroeg om 06:40 worden we al opgehaald. Om 09:50 vliegen we dan weer naar Rotterdam Airport. Voor nu weltrusten en tot snel!

Toedels!

Van reisblog naar fotoboek