Barcelona dag 2

9 oktober 2019 - Barcelona, Spanje

Hoi hoi,

Vannacht heb ik redelijk geslapen, op een val in mijn koffer na. Ik had mijn koffer even op de grond gelaten en ik zou deze later opbergen. Ik moest, zoals gewoonlijk, even plassen. Op de terugweg dacht ik mijn bed te halen, maar ik stootte mijn teen tegen mijn koffer. Daarna zat ik dus met mijn knieën in mijn koffer 😅

Fabiënne is vanochtend ons ontbijt wezen halen aan de overkant. Lekkere verse croissants, ontbijt op bed. Na het ontbijt hebben we ons aangekleed en konden we beginnen aan onze tweede dag.

We liepen uit het hotel naar links en daar gelijk is een metrostation. We gingen eerst naar Diagonal Mar, een winkelcentrum. Hier hebben wij wat rondgelopen en natuurlijk leuk geshopt. Hier hebben wij ook heerlijk gegeten bij de Taco Bell. Dit was erg lekker!

Daarna zijn we naar l'illa Diagonal gegaan. Hier was de andere Disney store en andere winkels. Uiteindelijk hebben we afgesloten bij Glóries, wederom een winkelcentrum. Ook dit was een leuk centrum. Kortom, het was weer een aardig shopdagje en veel gekocht!

Voordat we naar het hotel gingen hebben wij eten gehaald bij Wok to Walk. Dit hadden we vorig jaar ook gegeten en we hadden daar nu ook trek in. Eenmaal in het hotel gingen we klaar zitten om te eten. Fabiënne wilde eerst even haar handen wassen. En er kwam een noodkreet uit de badkamer. Met een gegil kwam ze de kamer binnen gerend. Ze had een kakkerlak gezien! Ik ging een kijkje nemen met mijn moeder. Heel stoer ging ik de badkamer in en zelfs ik schrok haha. Deze kakkerlak was enorm 😱 Ik heb de prullenbak erop gezet en ben gaan slaan met mijn slipper. Uiteindelijk hebben we hem in de wc gegooid en met wat moeite ging die weg.

We moesten even bijkomen en besloten om even naar de Starbucks te lopen. Eerst gingen we even langs de balie om tips te vragen over de kakkerlak. Deze vrouw vroeg nog welke kleur hij had. Ik dacht hold up, zijn er meerdere kleuren en soorten 😂 Het was een rode en zij gaf aan dat deze vliegen. Ik dacht joeeeeeeeee, maar goed dat hij snel dood was. Stel je voor dat hij had gaan vliegen 😱 De meiden achter de receptie zijn overigens erg lief en behulpzaam. Ze verontschuldigde zich een paar keer een gaf aan dat ze heel vaak op letten.

Nog discussie voerend liepen we weg uit het hotel. Fabiënne zag leuke Spaanse hakjes voor ons nichtje. Ze gingen even haar maat zoeken. Volgens mij gewoon uit een andere winkel gehaald. Bij het afrekenen kwamen we erachter dat ze €20,- waren. Wij verstonden daarvoor echter wat anders. Toch besloot Fabiënne ze te kopen. Toch was ik benieuwd of we niet waren opgelicht. Ik vroeg bij een ander winkeltje hoe duur precies dezelfde schoenen waren. Hij gaf aan dat ze op de markt  €12,- zijn en bij hem waren ze €8,-. Ik moest voor de grap lachen en we vertelden dit verhaal ook bij de receptie. Zij adviseerde gewoon terug te gaan.

Wij op hoge poten op z'n Rotterdams even verhaal halen. Komt deze meneer met mooie verhalen en praatjes. Ik hield me  er in eerste instantie buiten en bleef voor de deur staan. Totdat ik me er toch stiekem mee wilde bemoeien. Of ik even niet zo wilde schreeuwen vroeg hij. Nou meneer de oplichter, ik praat nu eenmaal zo hard haha. Fabiënne maakte nog even een leuke opmerking; "Ja hallo, the money is not growing on my back!" 😂😂  We kregen eerst één sleutelhanger aangeboden. Hoe meer wij zeiden, hoe meer hij ons weg wilden hebben. Uiteindelijk zijn we met die twee sleutelhangers maar weggegaan. We hebben ze vriendelijk laten weten niet meer terug te komen. Ook hebben we buiten even hard geschreeuwd dat ze daar niks moeten kopen en dat het oplichters zijn. Dat krijg je ervan 😁

Nu zijn we weer terug op onze kamer. We hebben een lekkere masker op ons gezicht om even te ontspannen. Dat hebben we hard nodig! Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen!

PS: Mijn moeder heeft vandaag slippers gedragen. Ze had geen nagellak op haar tenen. Ze vond het er niet uitzien. Dit is de hele dag een ding geweest en we hebben er allerlei grapjes over gemaakt. Dus moeders, ook hier even aandacht voor je mooie tenen! Haha

Tot morgen!