Barcelona dag 3

10 oktober 2019 - Barcelona, Spanje

Hoi hoi,

We werden vandaag weer stralend  wakker in een kakkerlak vrije kamer. Fabiënne en ik gingen even op pad om een lekkere ontbijt te scoren. We kwamen terug met mini croissants, mini krakelingen, empanada en jus de orange. Nog even opfrissen daarna en we konden er weer tegen aan.

Als eerst stond la maquinista op het programma. Heel verrassend een winkelcentrum waar ik vorig jaar ook ben geweest. Hier waren allerlei boetiekjes met leuke kleding die wij niet in Nederland hebben. Hier hebben wij ook even een snack genomen bij de Mac Donald. Hier hebben ze allerlei dingen die ze niet bij ons hebben. Heeeeerlijk!

Daarna pakten we de bus terug naar winkelcentrum Glòries om daar bij Guess een sjaal te kopen. Mijn moeder had er namelijk een gekocht, maar vond de sjaal die we gisteren hadden gezien leuker. Toevallig lag deze weer op de route en heeft mijn moeder deze alsnog gehaald.

Daarna gingen we terug naar het hotel, maar eerst even een verse smoothie van de winkel naast ons hotel. Even een kleine uurtje zijn wij in onze kamer geweest, kleine beetje opladen.

Onze volgende stop was de kabelbaan omhoog de bergen in die ons uiteindelijk naar de kasteel van Montjuic zou brengen. De kabelbaan was een leuke ervaring met een gigantische mooie uitzicht. Eenmaal in het kasteel konden we ook genieten van het uitzicht vanaf de andere kant op het water. Ook moesten de wc's even bezocht worden voor een vergadering 😁

We namen daarna weer de kabelbaan terug naar beneden. Vervolgens namen we de metro naar Espanya. Hier hebben wij uiteindelijk gegeten. En ook vandaag hadden wij een miskoop qua eten. Tussen alle eettentjes in kozen we voor een drukke restaurant. Uiteindelijk moesten we €44,- afrekenen voor iets wat dat totaal niet waard was. Maar met de Starbucks, nootjes en chips daarna vulde het wel weer. Morgen wordt het lekker tapas!

Na het eten liepen we de straat uit om naar de Font Màgica te kijken. Een indrukwekkende show van water, lichtjes en muziek. Het was er enorm druk, dus we gingen bijtijds weg om de drukte voor te zijn. Ook was het in die straat gigantisch druk, omdat er een Oktober feest was waar veel jongeren op af kwamen.

Na de show pakten we de metro om weer naar het hotel te gaan. De afgelopen twee dagen hebben we alles met het openbaar vervoer gedaan met een twee dagen kaart. Dit was zeker handig, want we kwamen hier overal mee. Uiteindelijk hebben we deze aan voorbijgangers gegeven, zodat zij deze nog konden gebruiken.

Vlakbij het hotel zagen we een man midden op straat liggen met politie erbii. Dit bleek een straal bezopen Ierse man te zijn. Ja, dat snap ik wel na het verlies van Nederland 😂

Nu zijn we even ons gekochte spulletjes aan het bekijken. Morgen gaat onze laatste dag in en blijven we aan deze kant. Alles is hier op loopafstand en gaan we heerlijk verdwalen in de Spaanse straatjes.

Toedels!