Sicillië dag 3!

20 augustus 2019 - Sicilië, Italië

Hoi hoi,

Gisteren heb ik trouwens nog zo lekker gegeten met uiteraard een prachtig uitzicht. Ik was samen met Tiffany gegaan en die wilde voor een verstopte restaurant gaan. En die vonden we uiteindelijk ook, maar die vrouw daar heette ons niet echt welkom dus we waren zo weer weg. We kwamen toen bij een andere terecht met wel aardig personeel. We hadden eerst meloen met parmaham. Daarna hadden we allebei pasta en eindigden we met een overheerlijke tiramisu. Met het betalen kwamen we steeds niet uit en daarom kregen we de slappe lach. Mede ook, omdat we erg moe waren van onze drukke dag. Dit deed me denken aan mijn moeder en mijn tante, die zijn daar ook altijd zo goed in, in het rekenen 😆 We namen toen afscheid, want Tiffany ging door met haar rondreis in Sicillië.

Vanochtend werd ik weer om 8 uur wakker gebeld door dezelfde mevrouw als gisteren. Of ze even mijn kamer mocht schoonmaken. Ik zei letterlijk; "Jezus, ik heb vakantie man". Uiteraard begreep ze me niet, maar zei ze dat ze later terug kwam. Ik zag daarna dus in mijn kamer zo'n deurhanger hangen met kamer "schoonmaken" en "niet storen" daarop. Nu viel het kwartje waardoor ze steeds aanbelt, ik gebruikte dat natuurlijk niet. Weer wat geleerd en sorry vriendelijke mevrouw 🙈

Ik ben daarna gelijk gaan ontbijten en ben vrij snel weggegaan. Ik lag om 09:15 al bij het zwembad. Eerst had ik deze een tijdje voor mezelf en langzaamaan kwamen er steeds meer bij. Op den duur lag er een Engels gezin naast mij en die man had steeds ruzie met zijn ligbed. Op een gegeven moment ging hij geïrriteerd staan en ik keek naar hem. Op dat moment zie ik iets tegen hem aanvallen en kwam er daarna achter dat het een salamander was. De desbetreffende man sprong in de lucht als een gillend meisje. #heldopsokken 🤦🏼‍♀️😂

Rond 14:00 was ik het zat en ben ik naar mijn kamer gegaan. Ik ben onder de douche gesprongen en toen ik klaar was ging ik weer richting de kabelbaan. Eenmaal boven liep ik weer door de straatjes met winkels en restaurants. Ik heb weer een leuk pandora bedel gekocht die ze alleen hier verkopen voor aan mijn reisarmband. Daarna ben ik gaan eten en ik heb eindelijk mosselen gevonden 🤗  Ik ben gek op mosselen en dit waren de meest lekkere mosselen ooit! (Check de foto maar). Daarna heb ik de kabelbaan weer naar beneden gepakt.

Beneden ben ik nog even naar de supermarkt gelopen om wat drinken te halen voor morgen. Morgen ga ik natuurlijk de Etna bezoeken. Ook heb ik Vape gekocht voor mijn enorme muggenbulten. Normaal gesproken krijg ik hele kleine bultjes, maar nu heb ik een aantal Mount Everests op mijn benen zitten. De meneer bij de receptie vertelde mij dat dit tijgermuggen zijn. Deze slaan niet alleen 's nachts toe, maar gewoon de hele dag. Dus dat wordt lekker smeren.

Nu zit ik op het dakterras van het hotel, waar ik wederom geniet van een prachtige uitzicht. Ik ben een boek aan het lezen en af en toe een woordzoeker maken. Naast mij zit een gezellige Nederlands gezin yahtzee te spelen. Hun zoon heeft een Feyenoord shirt aan, oftewel een TOP gezin 😆

Ik ga straks naar mijn kamer nog wat Netflixen. Ik ga niet te laat slapen, want morgen moet ik weer vroeg op!

Groetjes,

Cheryl

1. Vera:
    21 augustus 2019
    Geweldig verslag weer 😂👍
  2. Steph:
    21 augustus 2019
    Hahaha echt geweldig, moet ook echt om jouw verhaaltjes lachen❤️🤣