Sicilië dag 1!

18 augustus 2019 - Taormina, Italië

Hoi hoi,

Daar gaan we dan, op vakantie in mijn eentje! Het moment dat ik boekte voelde ik mij stoerder als dat ik mij nu voel. Ik moet zeggen dat ik het enorm spannend vind en ben benieuwd wat mij te wachten staat.

Om 03:45 ging mijn wekker en deed ik die laatste dingetjes in mijn koffer, voordat deze dicht kon. Even een laatste check-up en we konden naar de auto. Om 04:30 betrokken ik samen met mijn ouders vanuit huis richting Schiphol. Onderweg nog even een plaspauze, want deze dame moet natuurlijk altijd naar het toilet. Bij de benzinestation ging mijn moeder ook nog even mee. Ik betaalde met mijn pas en mijn moeder zou er eerst doorheen gaan. Wat doet mijn moeder, die gaat er maar met één been doorheen en laat haar andere staan. Ze stond als het ware nu vast met dat poortje tussen haar benen. Even een hilarisch momentje zo vroeg op de morgen. Moesten we daklijk naar het ziekenhuis als ze zou vallen in plaats van het vliegveld 😆

Rond 05:30 kwamen we aan en nam ik afscheid van mijn ouders. Dit voelde heel gek, want niemand ging met mij mee. It was just me, myself en I. Ik was vrij vlot met mijn koffer afgeven en ik ging door naar de douane. Hier ging het poortje bij mij af en moest ik gefouilleerd worden. Ik weet niet of ze lesbisch was, maar ik werd aardig betast 😅Uiteindelijk kon ze niks vinden en pakte ze zo’n soort bodyscanner en ging ze alles langs. Er kwam nog een vrouw bijstaan en uiteindelijk kon de “vriendelijke mevrouw” mij vertellen dat ik door mocht.

Ik was in gate M en hierin bevinden zich maar enkelen winkels en was het niet heel groot. Het wachten duurde niet erg lang en voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig. Mijn moeder was er van overtuigd dat mijn droomman naast mij zou zitten. Nou moeders, dit was een dikke, oude, vervelende Italiaan! Desalniettemin zou dit overigens ook mijn sugar daddy kunnen worden 🤔Zonder gekheid, de vlucht ging goed en ik telde zo al 15 lege stoelen. Het was al een kleinere toestel als dat ik gewend was.

Eenmaal aangekomen ging ik mijn koffer zoeken en ging ik door maar buiten. Hier stond Tui iedereen op te wachten. Ik zat in bus 9 en deze rit duurde wel wat lang, want het was enorm druk op de weg. Iedereen besluit met dit lekkere weer op zondag natuurlijk om naar het strand te gaan. Eenmaal in mijn hotel aangekomen genoot ik van het prachtige uitzicht dat ik zag. Mijn hotel bevindt zich op een berg en ik kan met de trap zo naar het strand. Ook is er een zwembad vlakbij die bij het hotel hoort.

Tijdens het openen van mijn hotelkamer zag ik hoe klein deze was. Ik heb van te voren een tweepersoonskamer geboekt, maar ik heb dus uiteindelijk een éénpersoonskamer. Dit ga ik morgen even bespreken met de reisleider van Tui. Met het uitpakken van mijn koffer kwam ik erachter dat mijn zonnebrandolie nog half open stond. Mijn strandtas kon ik dus weggooien en ik kon op zoek naar en een nieuwe. Deze had ik natuurlijk al snel gevonden.

Ik ben eerst bij het strand wat gaan eten, ik had een panini prosciutto met een koude radler. Daarna ben ik op niet strand gaan kijken, maar alle bedjes waren al vergeven. Hier ga ik een andere dag nog naar toe. Ik ben daarna naar het zwembad gegaan. Deze had ik weliswaar helemaal voor mezelf! Uiteindelijk kwam er een ander meisje bij. We begonnen wat te praten en zij bleek ook alleen te reizen, maar wel al met meer ervaring. Ze komt oorspronkelijk uit Boston, maar heeft in allerlei steden in Europa gewoond. We hebben elkaars nummer uitgewisseld en we spreken later nog af. Cheryl moest natuurlijk snel terug naar het hotel om Feyenoord te kijken.

Vanavond zal ik eens gaan zoeken wat ik ga eten, maar ik ga het niet te laat maken. Ik heb een lange dag achter de rug en heb nog genoeg tijd om te ontdekken en te genieten!

Groetjes,

Cheryl

1. E Zee:
    18 augustus 2019
    Hoi,vind het goed van je dat je ook alleen met vakantie gaat.Heb het ook weleens gedaan en is me ook goed bevallen je komt altijd wel mensen tegen met wie je een leuk contact krijgt.Geniet van deze reis,xxx
  2. Willie:
    18 augustus 2019
    Heel stoer en dapper van je cheryl , petje af ik zou het nooit durven het zeg wel wat over je zelf , ik hoop dat je een fijne leuke vakantie heb en vind het leuk om het allemaal te volgen zo.groetjes uit het Brabantse Etten-Leur
  3. Sebastiaan:
    18 augustus 2019
    Nou zie het al helemaal voor me je ma en het wc poortje 😂😂 altijd wel iets hè met de combi fam de boer en toiletten 😉 leuk al iemand te hebben ontmoet met wie je kan afspreken daar! Komt vast helemaal goed!!!😉😘
  4. Diana:
    18 augustus 2019
    Ben benieuwd naar je volgende blog! Fijn dat je eerste dag goed is bevallen en let goed op jezelf. Heel veel plezier en ben trots op je mop! 😘
  5. Jannydevilee:
    18 augustus 2019
    Vind het heel moedig van je hoor alleen op vakantie. Samen met mn kleindochter naar Florida al vond ik al spannend.
    Heel veel plezier nog .
  6. Ester:
    19 augustus 2019
    Bikkeltje! Geniet ervan!😘
  7. Vera:
    19 augustus 2019
    Geweldig dat je dit doet...je mag trots op jezelf zijn en super leuk dat we mee kunnen genieten ...heel veel plezier