Berlijn dag 2!

13 augustus 2019 - Berlin, Duitsland

Hoi hoi,

Vandaag ging onze tweede dag in voor ons in Berlijn. Tussen 07:00 en 09:00 konden wij ontbijten en om 09:00 uur vertrok onze bus. Het ontbijt was lekker en er was genoeg keuze. Van broodjes tot aan cornflakes tot aan groentes en pasta's! Ik had een broodje met kaas en een kopje thee.

Daarna gingen we naar de bus die ons vervolgens een tour door de stad zou gaan geven. Eerst moesten we nog een aantal mensen halen bij een ander hotel. Die hadden een last minute geboekt en daar was iets mee mis gegaan. Die moesten daarom plots uitwijken naar een ander hotel.

Na de anderen opgehaald te hebben gingen we op pad. Eerst reden wij naar Checkpoint Charlie. Dit was erg indrukwekkend om te  zien. Je kent natuurlijk alle verhalen van je oma's, opa's en geschiedenis verhalen. Om dit nu daadwerkelijk te zien, maakt het daarom ook een stuk echter. Ook was er nog een stuk overgebleven Berlijnse muur te zien. In de souvenir winkels waren verschillende stukken steen van de overgebleven muur te koop. De prijs varieerde enorm, maar ik schrok van de prijs €1249. Onze gids vertelde ook dat de huidige stukken Berlijnse muur bewaakt worden met hekken, omdat veel mensen op eigen houtje stukjes er af aan het halen waren.

Vervolgens gingen wij door naar het Brandenburger Tor (hier heb ik ook een hanger van gekocht voor op mijn reis pandora armband). Hier kregen wij de gelegenheid om wat foto's te maken om weer door te gaan met de tour. Daarna stopten we bij het Holocaust monument. Hier liepen wij door heen en kon je zo verdwalen. Er stonden allerlei regels bijgeschreven waaraan je je moest houden. Met name niet schreeuwen en op de objecten staan en lopen. Uiteraard is dit te begrijpen uit respect voor de nabestaanden en het monument.

Hier besloten wij op eigen houtje door te gaan, omdat we klaar waren om in die bus te zitten en we wilden lekker shoppen! Dit hebben wij zeker gedaan. We zijn van Leipzigplatz naar Alexanderplatz gegaan. Vanuit daar weer naar KaDeWe (hier werden we uiteindlijk om 21:00 opgehaald). KaDeWe is te vergelijken met de Bijenkorf, maar dan 10 keer zo groot. Ik keek mijn ogen uit!

We hebben vanavond bij een restaurant gegeten waar anderen uit de bus ook al zaten. Het zag er goed uit, dus waarom niet? Ik had een hamburger met friet en Merve had een kipburger met friet.

Uiteindelijk was onze gids met de bus stipt om 21:00 uur op de afgesproken plek. Nu zitten we in de bus en krijgen we nog een lichttour in de stad. Het ziet er allemaal heel indrukwekkend en mooi uit. Het lijkt bijna wel Kerstmis! Ik moet zeggen, vindt het heel leuk om Berlijn in het donker te zien. Maaaaar ik verlang naar een lekkere douche en mijn bed. Nog even en we zijn weer in het hotel en kunnen we ons weer verheugen op meer avonturen voor morgen!

Groetjes,

Cheryl

1. Sherea:
    13 augustus 2019
    Ahahahahah heerlijk kind. Ik citeer: Het ontbijt was lekker en er was genoeg keuze. Van broodjes tot aan cornflakes tot aan groentes en pasta’s! Ik had een broodje kaas en een kop thee.

Ahahahaha geweldig. Als je het maar naar je zin hebt en een geweldige tijd hebt daar.

Geniet ervan schat 😘😘
  2. E Zee:
    13 augustus 2019
    Leuk dat jullie weer het een en ander hebben gezien,geniet ervan,word vervolgd.
  3. Simone:
    Weer een leuk verslag om te lezen. ..Op naar dag 3 😙
  4. Tonny:
    13 augustus 2019
    Top. Op naar het volgende verslag
  5. Sandra van der Heijden:
    15 augustus 2019
    Dames wat fijn jullie te hebben mogen ontmoeten met deze mooie reis.
    Zal de lach momenten in de bus van dag 2 niet snel vergeten (Raps) 😀😀 dan weten jullie het wel.

Carnaval vieren of naar Rowen Heze je bent welkom.

Gr Sandra oja en John ook natuurlijk. 💋