Berlijn dag 1

12 augustus 2019 - Berlin, Duitsland

3A140DF1-E015-4FCA-BFD7-AD6CCFBB3CCA

Hoi hoi,

Om half 4 ging mijn wekker en moest ik de laatste dingetjes nog even inpakken. Ik zou om 4 uur opgehaald worden door Merve. Uitgezwaaid door mijn ouders gingen wij naar Capelse brug om ons reis te vervolgen naar Berlijn. Om kwart voor 5 kwam de bus aan en daar begon ons avontuur.

We gingen eerst langs een aantal stopplaatsen om andere mensen op te halen. Dordrecht, Breda en toen Eindhoven. In Eindhoven moesten alle mensen uit de bus en werden de bussen hergroepeert. Wij kwamen in bus 4301, uiteraard richting Berlijn. Om 07:45 reden we uiteindelijk weg uit Eindhoven om nog twee mensen uit Venlo op te halen.

We hebben onderweg twee keer een tussenstop gehad van 45 minuten. Hierin even een klein snackje gegeten (uiteraard mac donald 😋). Nu vraag je je af waarom zijn wij met de bus gegaan. Logischer wijze was dit de goedkoopste optie, buiten dat kost het vliegen tegenwoordig ook veel tijd. En dit gaf ons de kans om wat te genieten van de omgeving onderweg. Althans, ik heb grotendeels van de tijd de binnenkant van mijn ogen bekeken. 😆

In de bus hebben we van alles gedaan, van Netflixen tot aan woordzoekers maken. En natuurlijk lekker socializen met de mede reisgenoten. Dit leidde tot gezellige gesprekken, die wij in het hotel voortzetten. We zijn met een klein groepje op stap gegaan, bestaande uit een getrouwd stel die dit reisje hebben gekregen van hun kinderen, omdat ze 23 jaar getrouwd zijn. Een moeder en een zoon ook uit Rotterdam en twee vrouwen uit Helmond.

We moesten 5 minuten lopen vanaf het hotel maar het station, waar de trein en metro ons naar het centrum zou brengen. De mensen die bij ons waren, waren blij dat wij erbij waren anders hadden zij de weg niet kunnen vinden. In de metro kwamen wij een hele aardige en behulpzame man tegen die ons aardig op weg hielp. Hij vertelde dat hij hier was met zijn Italiaanse vrouw en zoon om een bruiloft te vieren met zijn hele familie. Hij gaf ons als tip om bij een Turkse restaurant te eten. Aangezien wij genoeg kapsalons en Turkse pizza’s thuis eten besloten we ergens anders te eten. Dit werd pasta en pizza en dit viel goed in de smaak.

Wij wereldreizigers wisten natuurlijk weer de weg terug naar het hotel en wij werden gevolgd door de anderen. Tussendoor een stop gemaakt bij de netto markt om even wat drinken en snackjes mee te nemen. Eenmaal in het hotel gingen we nog even op het terras zitten om nog een wijntje en een biertje te drinken. Hier sloten de twee jongens uit Venlo zich ook bij aan. Het gesprek liep al snel uit op allerlei verhalen en liedjes van carnaval, omdat zij allemaal uit die omgeving komen. Dat was ons een time to go smoes.

We hebben lekker gedoucht en zijn nu nog even aan het bijkomen van deze lange dag. Morgen wacht ons weer een lange dag dus wij duiken zo snel onze bed in. Op naar dag 2 in het gezellige Berlijn!

Groetjes,

Cheryl

1. Simone:
    Leuk verslag,op naar dag 2 😊😙
  2. Jolanda:
    Truste voor straks
  3. Ester:
    12 augustus 2019
    Hee gezellig meiden! Leuk te lezen jullie avonturen 🤗 Cher dit keer geen marechaussee aan boord?😜 veel plezier!💋
  4. E Zee:
    12 augustus 2019
    Wat leuk je reisverhaal,geniet en maak mooie herinneringen,ik wacht op je volgende verhaal,word vervolgd,xxx
  5. Tonny:
    12 augustus 2019
    Leuk reisverslag. Benieuwd naar het vervolg
  6. Paula:
    13 augustus 2019
    Leuk verslag Cheryl...veel plezierde komende dagen!xx
  7. Vera:
    13 augustus 2019
    leuk verslag van jullie reis …..heel veel plezier
  8. Steph:
    Ziet er leuk uit! Veel plezier ❤️